GO TO BRAND – dotacja unijna na promocję marki za granicą

Strona główna » Blog » GO TO BRAND – dotacja unijna na promocję marki za granicą
GO TO BRAND – dotacja unijna na promocję marki za granicą

Pomysłów na skuteczną realizację promocji marek produktowych jest wiele – można zainwestować w gadżety promocyjne, zaangażować się w social mediach, zatrudniać skutecznych marketerów lub polegać na poczcie pantoflowej. To wszystko z pewnością daje wiele korzyści, jednak nie gwarantuje sukcesu i nowych możliwości biznesowych. Chcąc budować świadomość marki i pokazać się jak najszerszemu gronu odbiorców, należy postawić na coś więcej. Celem wielu firm jest osiągnięcie najlepszych wyników przy możliwie najmniejszym nakładzie finansowym. Dobrym sposobem na to jest połączenie działań marketingowych z handlowymi – to taki evergreen skutecznego rozwoju firmy.

Taką możliwość daje dotacja unijna Go to Brand. Udział w targach, konferencjach i eventach branżowych dla wielu firm może być kosztowny. Wykup stoiska, koszty przejazdów/przelotów czy materiałów promocyjnych to działania, które wiążą się z koniecznością zaangażowania niemałych środków. Szczególnie, gdy interesujące nas targi odbywają się za granicą. Rozwiązaniem tych problemów jest skorzystanie z funduszy unijnych w zakresie promocji marki produktowej.

Wsparcie dla MŚP w promocji marek produktowych

Kto może skorzystać z dofinansowania w ramach Go To Brand?

Celem programu Go to Brand jest wsparcie MŚP w promocji rodzimych marek produktowych na rynkach zagranicznych. Konkurs jest skierowany do specyficznych, a zarazem najbardziej perspektywicznych branż. To one cechują się największą innowacyjnością na rynku i tworzą środowisko biznesowe o wysokim potencjale konkurencyjnym. Wnioski w tym konkursie składać mogą wszystkie firmy posiadające status MŚP (mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa). Go to Brand dotyczy projektów zlokalizowanych w całej Polsce, które wpisują się w określone dziedziny

O czym pamiętać, składając wniosek o środki z UE?

Początek naboru wniosków w nowej odsłonie konkursu w ramach perspektywy UE 2021-2027 planowany jest przez na okres od 16 października do 30 listopada 2023 r. Przy składaniu wniosku o sfinansowanie promocji marek produktowych w ramach Go to Brand ocenie podlega fakt, czy produkcja odbywa się w Polsce. Ważne jest także, czy przedsiębiorca prowadzi obecnie działalność eksportową i podejmuje inwestycje na rynkach zagranicznych. Konkurs określa wybrane rynki perspektywiczne w danej edycji naboru. W poprzednich edycjach zaliczano już do nich m. in  Algierię, Indie, Iran, Meksyk, Wietnam, USA, Kanadę czy Chiny.  

W konkursie Go to Brand uzyskać będzie można aż 50% dofinansowania projektu, co oznacza, że aż połowa poniesionych kosztów zostanie nam zwrócona.

Dlaczego warto reklamować się na rynkach zagranicznych – przykłady korzyści dla naszych klientów

Konkurs Go to Brand to wśród naszych klientów jeden z popularniejszych konkursów. Określany jest jako przyjemny (ze względu na uproszczone metody rozliczania dotacji) i efektywny, gdyż daje szerokie możliwości w zakresie promocji marki produktowej i pozwala docierać z ofertą firmy na drugi koniec świata. W ramach projektu nasi klienci brali udział w targach i konferencjach zagranicznych np. na Malcie czy we Włoszech, a w przyszłym roku wybiorą się także do Izraela i Nowego Jorku. Choć profil ich działalności wpisuje się w różne branże – korzyści, jakie osiągnęli, są naprawdę duże.

Embassy Interiors to stylowe, solidne i ręcznie wytwarzane meble i oświetlenie do różnego typu wnętrz. Firma dostępna jest już ze swoją marką na rynkach europejskich, a dzięki Go to Brand mogli spróbować (z sukcesem) swoich sił w USA czy ZEA. W ramach projektu promować będą polski design i branżę meblarską.  

„Dotacja unijna pozwoliła nam na stworzenie spotu promocyjnego, który przykuwa uwagę odbiorców w social mediach i na targach. Dzięki niemu naprawdę się tam wyróżniamy. Byliśmy już w Nowym Jorku, Kolonii i Londynie, skąd pozyskaliśmy nowe kontakty i dzięki temu przymierzamy się do podpisania nowych kontraktów”. ~Embassy Interiors

Empirica to nasz kolejny klient, który został beneficjentem konkursu Go to Brand. Tworzą oni firmę technologiczną skoncentrowaną na branży finansowej. Zaliczają się do sektora IT/ICT i dzięki temu mieli szansę skorzystać z tego naboru i otrzymać dofinansowanie. Umożliwi im to promocję m. in. w Rzymie, Frankfurcie, San Francisco i na targach w Izraelu. Empirica zajmuje się nowymi technologiami, które lepiej rozwijają się za granicą i to tam mają duże szanse na innowacje i postęp.  

Kiedyś dofinansowania wyglądały inaczej – wiemy, bo raz już się o nie staraliśmy. Wtedy jednak rozliczanie projektów było uciążliwe. Teraz dzięki uproszczonym metodom rozliczania nie mamy z tym już problemów. Ta dotacja pozwala nam na udział w światowej klasy konferencjach dotyczących obszaru naszej działalności, czyli kryptowalut i technologii blockchain”. ~Empirica S.A.

Promowanie marek polskiej gospodarki – na co przeznaczyć dofinansowanie z konkursu?

Głównym celem dofinansowania w ramach projektu Go to Brand jest pomoc w promocji polskich marek produktowych na rynkach zagranicznych. W obrębie działań promocyjnych przewidzianych w konkursie znajdują się takie inicjatywy jak udział w zagranicznych targach, wystawach, konferencjach czy misjach gospodarczych. Tego rodzaju wydarzenia to bowiem doskonała okazja do promowania marki polskiej gospodarki, pokazania się światu i zdobycia poważnych kontaktów biznesowych. Koszty kwalifikowane, które zostaną uwzględnione w programie Go to Brand, to np. sfinansowanie kosztów wynajmu lub budowy i obsługi stoiska wystawowego. Mogą być to również koszty reklamy w mediach targowych, koszty organizacji pokazów/degustacji produktów.

Pieniądze pozyskane ze środków Go to Brand można przeznaczyć także na dodatkowe działania promocyjne, tj. zakup gadżetów promocyjnych, dostosowanie strony internetowej, spoty reklamowe. Ważnym elementem tej dotacji jest również sfinansowanie kosztów usługi doradczej. Pozwoli to na przygotowanie się do promocji marek produktowych za granicą, a w tym – stworzenie dopasowanej strategii umiędzynarodowienia przedsiębiorcy i przeprowadzenie dla niego szkoleń dotyczących np. kultury biznesowej danych państw.   

Dla przedsiębiorców zachęcający powinien być także fakt, że do kosztów kwalifikowanych podlegających refundacji w ramach Go to Brand zalicza się koszty podróży i zakwaterowania w danym państwie dla pracowników. Dodatkowo mogą być to ponadto koszty organizacji spotkań, cateringu na prezentacjach czy koszty tłumaczeń. 

Skorzystaj z Go To Brand, aby wypromować swoje przedsiębiorstwo!

Go to Brand to konkurs, który otwiera przed polskimi firmami z sektora MŚP szerokie możliwości w zakresie skutecznej promocji na najbardziej perspektywicznych i obiecujących rynkach zagranicznych. Pozyskiwanie dofinansowania to jednak złożony proces, do którego warto odpowiednio się przygotować, maksymalizując tym samym swoje szanse na otrzymanie potrzebnych środków na rozwój. Mimo że nabór wniosków rozpocznie się dopiero w październiku 2023 r., prace przygotowawcze warto rozpocząć odpowiednio wcześnie. Dlatego już teraz zachęcamy do kontaktu i spotkania z naszymi ekspertami – mają oni doświadczenie w pisaniu wniosków konkursowych, pozyskiwaniu i rozliczaniu dofinansowania. tel: 660 671 312.    

Dowiedz się więcej

Jak napisać wniosek unijny i biznesplan, żeby dostać dotację – porady specjalistów

Wśród dokumentów aplikacyjnych niezbędnych w procesie pozyskiwania dofinansowania najważniejszym jest wniosek o dotację unijną, zawierający elementy biznesplanu. W obecnych realiach, gdzie liczba firm zainteresowanych skorzystaniem ze środków publicznych często wyraźnie przekracza wysokość alokacji w ramach dostępnych programów unijnych, umiejętnie przygotowany…

Kontynuuj czytanie...

Pieniądze dla świętokrzyskich przedsiębiorców w 2017!

Dzisiaj prezentujemy Wam możliwości uzyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z województwa świętokrzyskiego w 2017 roku. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego zaplanowano następujące nabory: 1.2 Badania i rozwój w sektorze świętokrzyskiej przedsiębiorczości 2.5 Wsparcie inwestycyjne sektora MŚP 3.1 Wytwarzanie i dystrybucja energii…

Kontynuuj czytanie...